Mijn hart klopt altijd heel snel nadat ik gegeten heb. Ik voel het dan gewoon in mijn keel bonken/ Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
heb je dit bij elke maaltijd? of alleen bij het eten van bepaalde dingen?
hoeveel eet je en hoe snel eet je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je en hoe lang heb je dit al?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het bij elke warme maaltijd gewoon

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk eet je te snel of kauw je niet goed of langzaam genoeg waardoor je bij het eten al je hartslag omhoog haalt. Daarnaast heeft je lichaam dan extra energie nodig voor het verteren. Probeer eens heel rusti te eten, kleine happen, rustig en goed kauwen, pauze tussen happen en niet teveel praten tijdens het eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst is rustig eten heel belangrijk. Kauw iedere hap minstens 20 keer. Dat klinkt misschien overdreven maar is beslist niet zo. Dat "kokmeeuwen"is ook een oorzaak van overgewicht en maagproblemen. Als je beter kauwt, heb je minder honger en verloopt de vertering beter.
Vervolgens kan je probleem ook duiden op een voedsel allergie. Bekijk eens wat je eet, en bekijk de samenstelling eens op etiketten of eet bepaalde dingen eens niet, en bekijk je reactie.
Ook kan het een probleem met je clucose huishouding zijn. Je bloedspiegel kan niet goed zijn na het eten wat ook hartkloppingen kan veroorzaken.
Misschien bij de huisarts langs gaan, hij kan je misschien goede raad en/of medicatie geven.